//

Leveransvillkor

När du handlar hos oss ingår alltid moms i det angivna priset. Vi levererar alla produkter och tillbehör inom Sverige i samarbete med speditörer som Posten och Schenker. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.

Om varan du beställt finns i lager skickar vi den inom 1-2 arbetsdagar. Vi reserverar oss för slutförsäljning.

Om paketet trots detta går i retur till oss medför detta extra fraktkostnader som du som kund måste betala. Ej uthämtat paket debiteras 250 kr extra.

Fraktkostnader

Vi bjuder på frakten när du beställer varor för mer än 995 kr. Beställningar som understiger 995 kr kostar 89 kr i frakt. För leveranser till Danmark, Finland och Estland debiteras 170 kr i frakt. För närvarande kan vi inte leverera till Norge pga. höga tullkostnader.

Leveranstid

Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar till dig som kund, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Leveransbekräftelse

Din leverans aviseras via sms till din mobiltelefon, var därför noggrann så att du uppger rätt mobilnummer när du beställer. Det skickas 2 SMS, påminnelsen går ut efter 7 dagar. Om du inte har någon mobiltelefon, lämna blankt i den rutan. Paketet aviseras då med post.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.

För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Hämta själv i butik

Om du hellre vill hämta dina varor i vår butik kan du välja Hämta själv som leveranssätt i kassan. Då hämtar du själv dina produkter i vår butik när det passar dig, du betalar dina produkter i butiken när du hämtar dem. Observera att vi skickar ett e-postmeddelande eller ett SMS till dig så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan. Vår butik har öppet vardagar mellan kl. 10.00 och 18.00 samt lördagar mellan kl. 10.00 och 14.00.

En karta som hjälper dig att hitta vår butik finner du genom att klicka på denna text